Saturday 8 November 2014

4 TIPS KEMPISKAN PERUT BUNCIT

Assalammualaikum w.b.t.

Hari ini zizi nak kongsi berkaitan tips dan cara untuk mengempiskan perut yang buncit atau boroi. Lumrah setiap manusia tidak mengira perempuan atau lelaki mengimpikan penampilan dan bentuk badan yang menarik.


cara mengempiskan perut buncit
Perut buncit

Disini zizi nak share 4 tips dan cara mudah untuk mengempiskan perut yang buncit atau boroi.

1.Tinggalkan pengambilan makanan ringan
- Makanan ringan dan segera adalah tidak baik untuk kesihatan dan jika diambil secara berlebihan hanya akan menyebabkan lemak senang berkumpul dibahagian perut.

2.Berhenti mengamalkan makan lewat malam
- Ramai daripada kita akan terus tidur selepas kekenyangan makan lewat malam. Hal ini bermaksud lebihan gula yang diambil semasa lewat malam akan ditukar kepada lemak kerana badan tidak boleh membakar lemak semasa tidur.

3.Kurangkan minuman bergas, jus dan gula yang tinggi
- Minuman bergas, jus dan bergula adalah mengandungi jumlah kalori tinggi yang akan menganggu serta merosakkan usaha kita untuk mengempiskan perut. Solusinya berhenti mengambil minuman bergula dan perbanyakkan ambil air kosong dan air mineral.

4.Lakukan Senaman
- Untuk mendapatkan perut yang kempis hendaklah mengamalkan senaman seperti jogging dan aktiviti turun tangga kerana senaman terbukti dapat membakar kalori dalam badan. Senaman perut juga bagus diamalkan.

KEMPISKAN PERUT BUNCIT DENGAN HERBALAX DAN LECITHIN SHAKLEE..

cara kempiskan perut buncit
Set kempiskan perut boroi shaklee


Saya adalah Pengedar Shaklee anda di kawasan Kota Kinabalu dan seluruh malaysia. Konsultasi akan diberikan secara percuma. Jangan segan dan silu menghubungi saya segera melalui sms/whatsap 010-9555204 untuk sebarang pertanyaan berkaitan vitamin Shaklee dan sekiranya anda ingin menjadi ahli Shaklee. Bimbingan dan panduan diberikan sebaik mungkin dalam Group Hebat keluarga Shaklee kami.. 

Zizie salim
♥ sms/whatsApp: 010-9555204
♥ Fb : rmin zie
♥ Emel : ziziesalim@yahoo.com
♥ Fb: Supermamaotet Shoppe  sila klik LIKE utk info terkini

No comments:

Post a Comment