Sunday 22 June 2014

SIMPTOM PENYAKIT KENCING MANIS DAN BAGAIMANA KEAJAIBAN VIVIX SHAKLEE MEMBANTU PENGHIDAP??

salam sayang kepada uolss...apa khabar kepada pengunjung setia supermamaotet ni?diharap semuanya sihat selalu dalam lindungan rahmat dan kasih sayangNya,amin3 ya Allah...hari ni zizi nak kongsi dengan uolss pasal apa itu diabetes atau lebih dikenali sebagai kencing manis dan apa pulak simptom2 diabetes ni.....


TAHUKAH ANDA???

RAWATAN DIABETES
Nisbah pesakit diabetes di Malaysia

APA ITU KENCING MANIS??

Kencing manis atau juga dikenali sebagai Diabetes Melitus adalah masalah yang dikaitkan dengan masalah metabolisma dimana jumlah glukosa atau gula di dalam darah adalah sangat tinggi. secara saintifik atau bahasa perubatannya dikenali juga sebagai hyperglycaemia.


SHAKLEE KOTA KINABALU
GAMBAR NGERI KAKI PENGHIDAP DIABETES

PUNCA KENCING MANIS??

Kencing Manis berpunca daripada 2 masalah iaitu samada dari pankreas badan yang tidak menghasilkan cukup hormon insulin untuk memecahkan glukosa, ataupun kerana kegagalan hormon insulin itu sendiri untuk bertindak terhadap sel reseptor dalam darah. Apabila tahap glukosa dalam darah meningkat lebih dari tahap tertentu, glukosa selebihnya akan masuk kedalam urin (air kencing). Keadaan kelemahan insulin ini juga ada kerana keturunan; sekitar 3% bagi lelaki dan 2% bagi perempuan.

TANDA ATAU SIMPTOM PENYAKIT KENCING MANIS

1. PARAS GULA DALAM DARAH ADALAH TINGGI

Cara terbaik adalah berjumpa dengan doktor dan membuat ujian darah untuk mengetahui tahap gula dalam darah. Selepas makan, adalah normal kandungan gula dalam darah adalah sedikit tinggi namun ia tidak boleh berterusan tinggi sepanjang hari.

2. KERAP KENCING WAKTU MALAM & DAHAGA BERLEBIHAN

Kerap ke bilik air dan diikuti dahaga berlebihan adalah salah satu simptom penghidap kencing manis ini. Segera berjumpa doktor jika anda mempunyai simptom ini!!

3. SUSUT BERAT BADAN SECARA TIBA-TIBA

Tahap gula dalam darah yang tinggi boleh menyebabkan kehilangan berat badan yang cepat.

4. LUKA LAMBAT SEMBUH

Ia adalah salah satu tanda yang kebanyakan pesakit kencing manis akan alami. Luka lambat kering kerana saluran darah dirosakan oleh glukosa yang berlebihan dan menyukarkan perjalanan darah untuk membantu penyembuhan.

5. PENGLIHATAN YANG KABUR

Apabila glukosa dalam darah adalah tinggi, ia mengubah bentuk kanta dan mata, menyebabkan penglihatan kabur.

6. HILANG DERIA RASA PADA TANGAN DAN KAKI

Kesemutan, kebas, kesakitan membakar atau bengkak pada tangan dan kaki: Ini adalah tanda-tanda bahawa saraf dirosakkan oleh kencing manis. Sama seperti penglihatan, jika tahap gula darah dibiarkan tinggi terlalu lama, kerosakan saraf juga akan kekal.


CADANGAN SUPPLEMEN SHAKLEE UNTUK PESAKIT KENCING MANIS

SHAKLEE KOTA KINABALH
VIVIX SHAKLEE

VIVIX SHAKLEE dikenali sebagai tonik anti-penuaan dan juga tonik ajaib Shaklee ini dapat melawan penuaan pada tahap sellular dan lebih dari itu sebenarnya. VIVIX diperbuat daripada ramuan semulajadi yang terdiri daripada Anggur Muskat (Muscadine Grape), Lobak Unggu (Purple Carrot), Elderberry (Sambucus Nigra) dan juga Polygonum Cuspidatum

Dari kajian makmal menunjukkan VIVIX Shaklee ini memberi kesan kepada 4 perkara utama::

1. Melindungi dan membaiki sel-sel DNA yang telah rosak
2. Membantu dalam pengawalan genetik
3. Menambah pengeluaran tenaga oleh sel-sel dalam badan
4. Melambatkan pembentukan protin AGE (protin AGE inilah yang merosakkan sel-sel badan kita)

Untuk keterangan lebih boleh rujuk sini

VIVIX ni juga membantu menjaga dan memelihara kesihatan jantung, kesihatan otak, kesihatan sistem imun, kesihatan sendi dan bermacam lagi. Boleh kata ia bagus untuk kesihatan menyeluruh badan kita. jadi sesuai la vivix ni dihadiahkan kepada orang yang tersayang,ibu bapa kita dan bila umur kita menjangkau 30 tahun ke atas boleh la kita secara konsisten mengamalkan untuk penjagaan kesihatan menyeluruh,kan mencegah itu lebih baik dari merawat.

jom kita tengok siapa2 yang telah berjaya merawat kencing manis dengan vivix shaklee ni...

TESTIMONI VIVX SHAKLEE UNTUK PESAKIT KENCING MANIS

TESTIMONI 1 :
testimoni diabetes shaklee

testimoni diabetes shaklee
EN R.JITENDRA BEBAS DIABETES
EN R.JITENDRA BEBAS DIABETES

En. R Jitendra merupakan penghidap Diabetes sejak 14 tahun yang lalu. Kadar gula dalam darah beliau ialah 15.5, tetapi kini setelah mengambil VIVIX Shaklee selama 7 bulan secara konsisten, kadar gula dalam darah telah menurun kepada 4.8 dan beliau telah bebas dari Diabetes. Kata beliau “ Kini saya dapat menikmati kehidupan saya dengan penuh gembira dan hebat; terima kasih VIVIX”

TESTIMONI 2 :

Testimoni dari ibu Puan Norita 

Mak saya mengidap kencing manis dan bila makanan tidak terkawal, bacaan kandungan gula dalam darahnya mula naik mendadak. Apabila perkara ini berlarutan, penglihatan mak menjadi kabur dan makin kabur. Mak kata, apa yang beliau rasa adalah...matanya menjadi makin kembang dan berair. Apabila hal ini berlaku, maka mak tak boleh melihat dengan baik bertambah buruk lagi mak tidak dapat memandu. Mak saya tak boleh makan sebarang supplement kerana ia akan menambah burukkan keadaan yang dia lalui. Mungkin disebabkan fungsi buah pinggangnya yang sedikit terjejas akibat kencing manis.

Oleh kerana itu saya hanya berikan mak saya vivix sahaja. Pada mulanya mak makan setengah sudu teh sehari tetapi kerana mak saya selesa dengan vivix, beliau mengambil 2 sudu besar sehari. Kini saya bekalkan mak saya 2 botol vivix untuk sebulan consume.Dalam masa tak sampai sebulan, penglihatan mak menjadi lebih baik. Mak rasa kedudukan matanya semakin elok dan tidak seperti sebelumnya yang mana ianya mengembang dan berair.

Alhamdulillah, mak saya boleh melihat semula ....tak perlu duduk dekat dengan tv untuk menonton seperti sebelum ini disebabkan matanya yang kabur. Penglihatan mak dah kembali sedia kala. Syukur pada ALLAH atas izinNYA jua. Pengambilan vivix banyak memberi kesan positif pada paras gula dalam darah mak saya serta penglihatannya yang kabur dulu telah pulih sedia kala.Tiada apa yang lebih menggembirakan saya selain kesihatan mak yang baik. Duit boleh dicari...selagi ada daya usaha.Mudah2an mak dapat menunaikan umrah dengan lebih baik, insyaALLAH. 


TESTIMONI 3 :

testimoni diabetes shaklee


Testimoni Vivix Shaklee

Alhamdulillah, dengan izin Allah VIVIX Shaklee ini telah dapat membantu ramai pesakit kencing manis. Apa pun kita hanya berusaha, dan terus berdoa agar orang yang kita sayangi sentiasa sihat apabila berada disamping kita. Ikhtiar itu penting, selain doa yang tidak pernah putus. Jikalau anda mempunyai mak ayah yang mempunyai masalah kencing manis ataupun penyakit kronik lain, boleh lah mendapatkan sebotol VIVIX Shaklee hari ini buat mereka dari zizi pengedar sah Shaklee anda!

Dapatkannya sekarang dengan Harga Retail Sebotol Vivix Shaklee adalah RM475. Ia adalah jauh lebih murah jika dibandingkan dengan kesihatan dan kegembiran di wajah orang yang kita sayang.


No comments:

Post a Comment