Monday 3 March 2014


Apa itu COQ Health Shaklee?



  • CoQ Health Shaklee mengandungi CoQ10 iaitu bahan yang didapati secara semulajadi dalam tubuh bagi membantu menukarkan makanan kepada tenaga. 
  • CoQ10 terdapat pada hampir setiap sel dalam badan. CoQ10 juga bertindak sebagai antioksidan yang kuat bagi melawan radikal bebas iaitu partikel yang merosakkan sel dalam tubuh yang mengakibatkan kerosakan membran sel , mengganggu DNA dan juga menyebabkan sel mati. Saintis percaya radikal bebas menyumbang kepada proses penuaan dan beberapa masalah kesihatan. Ini termasuk penyakit jantung dan kanser. 
  • Antioksidan seperti CoQ10 ini bukan sahaja meneutralkan radikal bebas, malah boleh mengurangkan seterusnya membantu mencegah sesetengah kerosakan yang disebabkan oleh radikal bebas ini
  • CoQ health mengandungi 28mg COQ10, 10mg vitamin E, serta 10mg ekstrak teh hijau.

KENAPA KITA PERLUKAN COQ Health shaklee?





CoQ10 didalam badan kita akan menurun setiap masa mengikut usia, semakin meningkat usia semakin banyak penurunan COQ10. Maka tidak hairanlah, kadar degupan jantung kita semkain perlahan, kulit semakin kusam, dan tenaga semakin berkurangan. Ini semua disebabkan penurunan kadar COQ10 di dalam badan kita.

Berdasarkan gambar di atas, jelas sekali bahawa kita perlu mengamalkan pemakanan tertentu untuk mengekalkan kandungan COQ10 di dalam badan. Namun, mampukah kita memakan 1.7kg ayam sehari untuk mendapatkan 28 mg COQ10, 1 botol mentega kacang untuk mendapatkan juga 28mg COQ10 sehari, 25 gram daging untuk 2.6mg COQ10, tentu sukar bukan??

Oleh itu, jelaslah bahawa ada cara mudah untuk kita mendapatkan sumber COQ10 seharian kita dengan mengamalkan pengambilan 1 biji sehari COQ Health shaklee selepas sarapan. Para penyelidik yang membuat kajian percaya bahawa CoQ10 boleh membantu dengan hal-hal yang berkaitan dengan jantung kerana ia boleh meningkatkan pengeluaran tenaga dalam sel-sel, mencegah pembentukan darah beku dan bertindak sebagai antioksidan. Beberapa kajian menunjukkan bahawa dengan mengambil supplemen CoQ Health Shaklee, boleh membantu mencegah dan merawat penyakit berikut :
  • Serangan Penyakit Jantung

Satu kajian klinikal mendapati bahawa orang yang mengambil suplemen CoQ10 setiap hari dalam tempoh 3 hari selepas serangan penyakit jantung adalah kurang berisiko untuk mempunyai serangan jantung berikutnya.

  • Kegagalan Jantung

Terdapat bukti bahawa CoQ10 boleh membantu merawat kegagalan jantung apabila digabungkan dengan ubat-ubatan konvensional. Orang yang mempunyai kegagalan jantung kongestif, di mana jantung tidak dapat mengepam darah serta ia harus juga mungkin mempunyai tahap rendah CoQ10. Kegagalan jantung boleh menyebabkan darah terkumpul di bahagian-bahagian badan yang lain, seperti paru-paru dan kaki. Ia juga boleh menyebabkan sesak nafas. Beberapa kajian klinikal menunjukkan bahawa suplemen CoQ10 membantu mengurangkan bengkak di kaki , mengurangkan cecair di dalam paru-paru, menjadikan pernafasan lebih mudah dan meningkatkan kapasiti untuk pesakit jantung melakukan senaman.

  • Tekanan Darah Tinggi

Beberapa kajian klinikal yang melibatkan jumlah beberapa individu di Amerika Syarikat menunjukkan bahawa CoQ10 boleh mengurangkan tekanan darah. Walau bagaimanapun, ia mungkin mengambil masa 4 – 12 minggu untuk melihat apa-apa perubahan . Dalam satu analisis, selepas membuat 12 kajian klinikal, penyelidik membuat kesimpulan bahawa CoQ10 berpotensi untuk menurunkan tekanan darah sistolik sehingga 17 mm Hg dan tekanan darah diastolik sebanyak 10 mm Hg, tanpa kesan sampingan yang ketara.

Untuk sesiapa yang sayangkan jantung, ada penyakit 3 serangkai, kolesterol penuh tersumbat dalam saluran darah, kulit kusam, keletihan melampau, dingin dengan isteri, boleh cuba COQ Health shaklee ni..Anda pasti teruja dengan hasilnya.

Bagi anda yang ragu-ragu dengan produk ni, jangan risau kerana semua produk under shaklee ni selamat, halal, mendapat kelulusan kkm serta sudah melalui beberapa ujian klinikal sebelum ia dilepaskan ke pasaran selain ia sudah berpuluh tahun bertapak dalam market makanan tambahan dan kesihatan.
Saya merupakan Pengedar Shaklee di Sabah terutama di Kota Kinabalu dan seluruh Malaysia. Hubungi saya sekiranya anda ingin mengetahui lebih lanjut tentang produk Shaklee.


Pertanyaan, konsultasi dan pesanan boleh hubungi saya di:

Zizie salim
♥ sms/whatsApp: 010-9555204
♥ Emel : zihak87@yahoo.com.my
♥ Fb: Supermamaotet Shoppe  sila klik LIKE utk info terkini

Credit to: vitaminpilihansemua.blogspot.com

No comments:

Post a Comment