Tuesday 4 March 2014

Vitalea Shaklee Multivitamin Yang Pertama Di Dunia

Bismillahirrahmanirrahim dan assalamualaikum,



Sejarah Shaklee yang disiarkan dalam Majalah ISihat edisi Februari 2013.

Perbezaan Multivitamin Shaklee Dengan Yang Lain


Asalnya dikenali sebagai "Vitalize-Mineral" & disingkatkan sebutannya kepada "Vita-min", jadi perkataan yang disebut vitamin hingga ke hari ini adalah asalnye dari Shaklee. See..vitamin punye word pun asal dari Shaklee belum lagi buka cite kehebatan & keunikkan yang Allah bagi pade khasiat-khasiat vitamin ni.

90tahun dulu ia dalam bentuk cecair, dek kerana melalui zaman perubahan kerana peningkatan teknologi, sekarang ia berbentuk tablet  & dikenali sebagai Vitalea. 
Kandungan 1 Tablet Vitalea

Setiap tablet mengandungi :
✔ 30 nutrisi harian lengkap yang diekstrak daripada sayuran & buah.
✔ 12 vitamin & 7 mineral penting sebagaimana yang disarankan oleh RDA.
✔ Diformulasikan secara komprehensif & sangat seimbang. 

Tablet ini disaluti dengan serbuk nutrisi - spirulina. Dihasilkan dengan kaedah yang terkini & teknologi eksplosif yang kompleks, disebut sebagai "Explo-tab". Merupakan tabletmultivitamin yang terpantas di dunia terlarut dalam air & tubuh manusia. Mineral yang terkandung di dalamnya mudah berintegrasi dengan protein untuk penyerapan yang pantas oleh usus kecil.


Experimen Vitalea larut dalam masa yang singkat

Perbezaan tempoh masa Brand S terlarut

Ujian klinikal telah buktikan dengan pengambilan Vitalea Shaklee selama 1tahun boleh kurangkan risiko jatuh sakit sebanyak 65%. Memanglah sakit sihat tu Allah tentukan tapi Allah suka kite berusaha untuk jaga kesihatan. Kita kene ingat tubuh ni adalah pinjaman dari Dia, baik keadaan tubuh kita inshaAllah baik jugalah ibadah kita yang lain.

Manfaat Utama Vitalea Shaklee


✔ Membekalkan tenaga segera - Pemberi tenaga tambahan, kecergasan tubuh & kekuatan mental, sekaligus bantu sistem memori & fokus dalam aspek pembelajaran mahupun kerja seharian.

✔ Pelengkap Nutrisi tapi bukan peganti makanan - Kekurangan pelbagai vitamin & mineral penting akibat cara pemakanan yang tak sihat & tak seimbang, terutama vegetarian & mereka yang mengidap penyakit anemia.

✔ Keupayaan sistem *produktif - Penting kepada kanak-kanak & remaja yang sedang membesar.

✔  *Metabolisma - Sangat membantu dalam stimulasi metabolisma & melambatkan proses penuaan.

✔  Elemen penting pada sel tubuh - Menyediakan asas nutrisi, memastikan sel hidup, pertumbuhan sel baru, membantu proses tumbesaran, pertumbuhan rambut, otot, kulit, kuku & hormon sertamenjaga kesihatan tirod.

✔ Melindungi Organ - Melindungi buah pinggang, jantung & hati.

*Rujukan :

Produktif - suatu aktiviti menggunakan seluruh sumber yang ada secekap mungkin untuk menghasilkan sesuatu yang berguna.

Metabolisma - Perubahan atau transformasi. Dari segi fungsi tubuh dan pemakanan, metabolisme adalah jumlah tenaga ataukalori yang dibakar oleh tubuh untuk mengekalkan fungsi-fungsi tubuh yang asas.

Pertanyaan, konsultasi dan pesanan boleh hubungi saya di:

Zizie salim
♥ sms/whatsApp: 010-9555204
♥ Emel : zihak87@yahoo.com.my
♥ Fb: Supermamaotet Shoppe  sila klik LIKE utk info terkini

No comments:

Post a Comment